8 november: Webinar Hoogbegaafde kinderen in de behandelkamer: wat betekent dit voor de vaktherapeut?
Hoogbegaafde kinderen ervaren de wereld vaak anders. In de behandelkamer van de vaktherapeut vraagt dat om een andere benadering. Weet jij hoogbegaafdheid te herkennen en hoe hier mee om te gaan als vaktherapeut? En zo ja, wat zijn jou ervaringen?
Als je meer wil weten over hoogbegaafde kinderen in relatie tot vaktherapie of als je jouw ervaringen met mede-vaktherapeuten wil delen, nodigen we je van harte uit voor het webinar ‘Hoogbegaafde kinderen in de behandelkamer: wat betekent dit voor de vaktherapeut?’. Het webinar vindt plaats op 8 november aanstaande om 19.30 uur.
Hoogbegaafde kinderen in de behandelkamer: wat betekent dit voor de vaktherapeut?
Hoogbegaafdheid is een veelgebruikte term in het onderwijs en bij ouders. Maar wat is het precies? Wanneer mag er van hoogbegaafdheid gesproken worden? Tijdens dit webinar nemen Meike Nieuwland (GZ-psycholoog in de Basis en Specialistische ggz) en Sifra Bastmeijer (speltherapeut) je mee in de theoretische onderbouwing en de recentste wetenschappelijke inzichten.
Maar bovenal willen ze je laten ervaren hoe een kind met hoogbegaafdheid de wereld ervaart.
• Hoe gaat dit anders dan bij niet-hoogbegaafde kinderen?
• En wat hebben deze kinderen dan nodig in hun therapie?
• Hoe laveer je als vaktherapeut hier doorheen?
• Hoe kun je voldoende vertrouwen op je basishouding van client centerend werken?
Interactie en inspiratie
Tijdens het webinar wordt je aan het denken gezet en is veel ruimte voor interactie en het delen van ervaringen. Zodat iedereen met tips en inspiratie het webinar verlaat en meeneemt de behandelkamer in.
Benieuwd geworden? Lees dan hier verder voor alle praktische informatie en over hoe je je kan aanmelden.