Passend onderwijs

Algemeen

De werkveldgroep Onderwijs is er voor alle psychomotorisch therapeuten die direct betrokken zijn bij het onderwijs. Dit kan zijn doordat zij in dienst zijn bij een school en PMT geven aan leerlingen, of doordat zij vanuit een eigen praktijk of organisatie werken waarbij de school een belangrijke rol speelt. Denk hierbij aan het gebruik van een ruimte op school of het geven van therapie onder schooltijd.

Doelen

Naar binnen toe:
  • Wij fungeren als aanspreekpunt voor PMT’ers die werkzaam zijn, of van plan zijn te gaan werken, binnen het onderwijs.
  • We faciliteren de onderlinge uitwisseling van kennis en ervaringen tussen PMT’ers in het onderwijs.
  • We stimuleren de kwaliteit van het werkveld en bevorderen de kennis van PMT’ers in dit vakgebied.
Naar buiten toe:
  • We positioneren PMT binnen de schoolomgeving, zodat het vak een vaste plek krijgt in de zorgstructuur van scholen.
  • We fungeren als vraagbaak voor schoolbesturen, docenten en zorgcoördinatoren die meer willen weten over de inzet van PMT in het onderwijs.

Actieve leden

  • Amanda Hanemaaijer – Voorzitter (sinds september 2016)
  • Marleen de Ruijter – Secretaris (sinds september 2016)
  • Marloes van de Kreeke – Penningmeester (sinds 2015 bij de oprichting van de werkveldgroep)
  • Hans Wessels – Bestuurslid (sinds 2015 bij de oprichting van de werkveldgroep)
  • Robert Bruintjes – Bestuurslid (sinds maart 2024)

Activiteiten

Sinds 2023 werken we nauw samen met de werkveldgroep Kind & Jeugd. Onlangs hebben we gezamenlijk een succesvolle studiedag georganiseerd en we kijken ernaar uit om over twee jaar weer een nieuwe studiedag te plannen. In het komende najaar en het nieuwe kalenderjaar willen we ons richten op het organiseren van kenniscafés in verschillende regio’s.

We vergaderen drie tot vier keer per jaar, voornamelijk online, om de voortgang van onze projecten te bespreken en kennis te delen.

Contact gegevens

Heb je vragen of wil je meedoen? Neem dan contact op via onderwijs@nvpmt.nl.